Welkom bij Oranjevereniging Rockanje

Programma Koningsdag 2024

10.00 uur

Start Oranjemarkt

Gezellige Oranjemarkt aan de Willem de Waalstraat met onder andere oude spullen, antiek en brocante. Voor iedereen is er wel iets leuks te vinden! Reserveer nu alvast een marktkraam via:  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

10.00 uur

Afmars fanfarekorps Ons Genoegen
Vanaf MFC De Merel trekt Ons Genoegen door het dorp richting woonzorgcentrum Stuifakkers.

10.30 uur

Aubade bij woonzorgcentrum Stuifakkers

Officieel startsein viering Koningsdag met het hijsen van de vlag en het spelen van het Wilhelmus.
Gevolgd door een spetterend optreden met leuke liedjes van Ons Genoegen. Afmars naar speelplein bij MFC De Merel.

11.00 uur

Aankomst Speelplein MFC De Merel met optreden van Ons Genoegen

11.00 uur

Start Kinderspelen
Leuke kinderactiviteiten met o.a. springkussens en knutselkramen. Neem je fiets, step of stokpaard mee om te versieren. De mooiste exemplaren winnen een leuke prijs. Geniet op ons terras van muziek en 'live’ optredens. Kinderen kunnen aan alle activiteiten meedoen met een polsbandje, die voor €2,- is te verkrijgen bij de bar.

Circa 12.45 uur

13.30 uur

Start 'live' optredens waarbij de Rotterdamse zanger Benjamin Gouweleeuw de spits afbijt

Kindermarkt aan de Willem de Waalstraat
Gezellige kleedjesmarkt waar kinderen tweedehands spullen kunnen verkopen. Kies zelf je plaats en meedoen is zoals ieder jaar helemaal gratis.

14.30 uur

Gezellige muziekmiddag voor ouderen in woonzorgcentrum Stuifakkers
Zanger en pianist John Swaab komt op verzoek van velen alweer voor de 9e keer naar Rockanje.
Met de mooiste liedjes uit de jaren 50, 60, 70 en 80 weet hij gouden herinneringen op te halen en te zorgen voor een gezellige en sfeervolle muziekmiddag. De deuren van de zaal gaan om 14.00 uur open en de toegang is helemaal gratis.

17.00 uur

Optreden met Menzo Kortland
We zijn bijzonder blij dat Menzo Kortland, de award winning imitator van Guus Meeuwis en Gers Pardoel, naar Rockanje komt. Deze sympathieke en vrolijke Brabander staat bekend om zijn energie en fantastische imitaties. Niet voor niets won hij in 2017 met deze imitaties de 3 FM Sound-Alike of Music Award! Sindsdien is hij niet meer weg te denken van de Nederlandse podia. Wat denk je van de grootste hits van Guus Meeuwis, Gerard Joling, Frans Bauer, Tino Martin, Lee Towers en de Snollebollekes?! Maar ook de lekkere meezingnummers 'De Toreador' en 'Engelbewaarder' komen natuurlijk voorbij.

18.00 uur

Einde van wat belooft weer een onvergetelijke dag te worden voor alle Rockanjenaren!
En voor iedereen die bij ons op bezoek komt die dag!

Kom jij ons helpen?

Van het helpen met opbouwen om 08.00 uur tot het begeleiden van de kinderen bij onze knutselkramen, alle hulp is welkom. Uiteraard ontvang je van te voren alle informatie over wat de bedoeling is. En tijdens de dag zelf zorgen wij voor lunch, drinken en wat lekkers. Kortom, samen maken we er voor iedereen een superleuke dag van! Meld je nu aan en neem telefonisch contact op met Elke Naudts via: 06-389 176 10

Externe links:

- het Wilhelmus

website van het Koninklijk Huis

Copyright © 2023. All Rights Reserved.